Egy Málna naplója

Egy Málna naplója

És megmozdult...

2014. szeptember 27. - KZoly

A webszerver továbra sem megy, de úgy tűnik, hogy szolgáltatói probléma. Mindegy, majd megoldom máshogy. (mobiltelefon mobilnettel). De ez majd később.

Most végre összekötöttem a motorokat, motorvezérlőt és a málnát.
Persze puskáztam, hogy a motorvezérlőnél mit hova kell kötni, de nem volt bonyolúlt, a NYÁK-on is rajta volt.
Majd megnéztem a GPIO (ez a málna IO felülete) leírását, és ez alapján rádugdostam a kábeleket. Ez sem volt túl bonyolúlt.

gpio-pinout.jpg

Elemek be a motorhoz. Eddig ok volt minden. Illetve érdekességként felvllant a led a motorvezérlő paneljén, és ami még meglepőbb volt, a málna is bootolni kezdett, pedig az ő tápját még nem dugtam rá.Úgy tűnik, hogy GPIO-n keresztül is táplálható.
Azért gyorsan rádugtam a málnára a tápját is.
És még nem robbant fel... fél siker.

Majd kis Python alapozás. (Hello world program).
Majd neten keresgélés, hogy hogyan is kell a GPIO-t Pythonból programozni.
Persze elsőre elírtam, mert a GPIO nevéhez tartozó számot adtam meg. Vagyis az egyik jel kábel a GPIO 17-re volt dugva, azt hittem, hogy 17-esnek kell hívni a programban, így nem is csinált semmit.
Aztán megpróbáltam a tüske számát megadni (jelen esetben 11). És elindult. Pontosabban mivel csak az egyik kereket kapcsoltam be, így forogni kezdett. És mivel elrontottam a programot, nemcsak kicsit fordult, hanem pörögni kezdett. Gyorsan áramtalanítottam.
Majd az újraboot után javítottam a programot, kikisérleteztem, hogy melyik porton merre és melyik kerék fordul.
Majd írtam 4 kicsi Python programot (előre, hátra, jobbra, balra).
Meg ezt a 4 programot egy sh scriptbe raktam, és így ment előre, fordult balra, majd jobbra, végül ment hátra.

A folytatás majd az lesz, hogy ezt már valahogy egy web oldalról lehessen irányítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://malna-naplo.blog.hu/api/trackback/id/tr96736315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása